Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

2007.11.03. 20:29 Hamster

Egy másik fotó története

NZA barátom - eléggé önmaga felé hajló kézzel - legelső itteni bejegyzését saját fotója fényezésének szentelte, és amikor ma emiatt megpróbáltam cinkelni, azt mondta, hogy akkor írjak én is egy ilyet. Hát, ezen ne múljék!

Történt vala az Úr 2004. évének nyarán, hogy Interszitivel és Czzf50-vel úgynevezett Tour de Trams fedőnevű hobbinknak hódoltunk. Konkrétan Majna-Frankfurtban (leánykori nevén Frankfurt am Main-ban) egy villamosos kereszteződésben vártuk a fotótémát. Intersziti valahova előrement, mert ő a füvesített zártpályán akarta fotózni az arrajáró villamosokat, Czzf50 nem tudom, merre járt, én pedig kicsit unatkoztam, mert valahogy nem sikerült elég karakteres nézetből elkapnom a város sínhez kötött járgányait. Utóbbi csalódás kisvártatva arra motivált, hogy ha nem sikerül jellegzetesen elkapni az utcaképet, akkor próbáljak meg inkább egy amolyan prospektusba való járműfotót csinálni. Márpedig csuklós járműnél ez leginkább kanyart jelent, lehetőleg belső ívről fotózva. Megkerestem az első alkalmas járdaszigetet, és az épp jövő Bombardier tujára rákattintottam:

S sorozatú frankfurti villamos

Namármost sokkal többet nem is ért volna a téma. Otthon a képeket letöltve örömmel láttam, hogy voltaképp a célt elértem, sikerült egy középre súlyozott járműfotót csinálnom. Ezzel a lendülettel fel is pakoltam egy német webfórumra. Na, ekkor jött a feketeleves, ugyanis a fórum tagjai teljesen lehúzták a fotót. Kijelentették, hogy egyszerűen semmilyen, hogy semmire sem jó, hogy bárhol készülhetett volna bármiről, hogy le van vágva a házak teteje és különben is, tőlem jobbhoz vannak szokva. Mindez persze még úgy is rosszul esett, hogy tudtam, valóban semmi művészeti értéke sincs a képnek - de hát nem is ilyen céllal készült!

A meglepetés ezután jött: egy angol nyelvű városi közlekedéses újság szerkesztője látta a neten a képet, és elkérte. Odaadtam, és úgy egy hónap múlva beesett a Transit Australia című magazin a postaládámba. A messzi kontinens kicsinyke (1,1 milliós) városa, Adelaide ugyanis ekkor vásárolt ilyen típusú járműveket újraépítendő villamosüzeméhez, és az újság az én képem segítségével is mutatta be az ottani közlekedésbarátoknak, hogy mire számítsanak.

Ennél már csak akkor lett nagyobb az örömöm, amikor a kocsi formatervezője is elkérte a képet, hogy használhassa portfólióját bemutató weboldalán.

Szóval ennyit arról, hogy mennyit ér az, ha egy internetes fórumban lefikázzák az ember képét ;)

Na, ennyit az önfényezésről - én kérek elnézést.

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés fotózás tömegközlekedés villamos egó


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr83217393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása