Ha megvizsgálunk egy igazi hardcore villamosrajongót, például engem, észrevehetjük, hogy az illető néha hajlamos megfeledkezni arról, hogy az autó is városi közlekedési eszköz. Sajnos a legkisebb környezettudatossággal üzemelő (nem feltétlenül a kipufogógázokra gondolok, de arra is), de az egyetlen, mely státusz- és szexszimbólumként működik társadalmunkban.
Utóbbi attribútumai miatt természetesen egyre többen vágynak rá, illetve az általa nyújtott szabadságra. Csak az a baj, hogy ez egy önromboló ördögi kör: minél többen akarják autóban élvezni a szabad haladást, annál kevesebb fogják tudni ténylegesen ezt tenni. És ezt a gondolatot kevés helyen láttam annyira direkten megfogalmazva, mint a Totalcar oldalain, Csikós Zsolt "tollából":
"Az autó úgy teríti be a földkérget, mint kölniszag az Operabált. Amikor menni akarunk, moccanni sem lehet a többitől, amikor meg szeretnénk állni, parkolóhelyre esélyünk sincs, ha a szabadba hajtunk vele, hogy elhagyjuk az autótengert, a kirándulóhelyen órákig körözünk, hogy egyáltalán le tudjuk tenni valahol azt a szemetet. Akármennyire is imádom, csak azt tudom mondani, hogy az autó pestisként zabálja fel az életterünket, legelsőként pedig éppen önmagát hozza lehetetlen helyzetbe. "
A cikk nagyon jól leírja a jelenséget, és azt is, hogy ez miféle erők mozgatják a világot ebbe az irányba. Érezhető egyéni közlekedés-pártisága ellenére (sőt: amellett!) mindenki figyelmébe ajánlom az írást:
Az autó halála az autóÖnámítás, öncsonkolás, öngyilkosság
UI.: És a híreket elnézve a fentebbi, bombasztikus jelzőket néha sajnos szó szerint is lehet érteni :(
Utolsó kommentek