Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

2007.10.16. 20:20 *NZA*

Egy fotó története

Nos, miről is lehetne írni könnyed stílusban úgy, hogy közben kipróbáljam az összes editáló gombot a képernyőn, miközben megtanulok képeket is beilleszteni? Egyáltalán mi is való egy blog műfajába? Megvan: az önreklám.

Nos, három éve még Franciaországban dolgoztam, és egy tavaszi napon elhatároztam, hogy elugrok Orléans-ba: megnézni a várost, és fotózni villamosokat. Az előbbiből nem lett semmi, mert az utóbbi tevékenységnél leragadtam. A város pályaudvara előtt egy érdekes vágányelrendeződés volt: itt teljes 180 fokban fordult körbe a villamospálya (nem teljesen logikus nyomvonalvezetés, de hát ez egy francia város). Kinéztem egy jó helyet magamnak, és az első fotó itt ez volt:

Hát ez nem jött össze: egyszerűen a fényképezőm nem volt képes befókuszálni a képet, teljesen elhomályosodott emiatt a felvétel.

Ez már eggyel jobb felvétel, már az elhaladó villamost ábrázolja (itt látszik a 180 fokos fordulat, amiről írtam). De nem süt a nap, a téma (a villamos) is egy kicsit elcsúszott a kép szélére, egyszerűen üres a kép baloldala.

De ezen két fotó között készítettem egy harmadikat is, ezt:

Na ez a fotó, amelyet el is küldtem egy levelezési listára akkor, mert nekem is tetszett, bár egy kicsit sötétnek tartottam. A meglepetésem akkor volt, amikor egyszer csak viszont látom a lightrailnow.org szájton, mely természetesen a kötöttpályás közlekedést propagálja:

www.lightrailnow.org/facts/fa_or2-lrt-data-01.htm

Megtiszteltetés volt természetesen, így nem is nagyon erőlködtem, hogy a nevemet kijavítsák (az N.Z. Adams nem is hangzik olyan borzasztóan egyébként :-)).

Nade nemrég tűnt fel, hogy micsoda karriert futott be ez a fotó, ugyanis üssük csak be a google-be a tram szót, és mit ad ki legelsőnek? Na mit?

images.google.com/images

 


Helló mindenknek, és remélem hasonló karrierje lesz ennek a blognak! Ennél alább ne is adjuk ám! :-)

 

 

 

6 komment

Címkék: villamos citadis orleans


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr27198513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gexxx 2007.10.25. 12:46:12

na és mit ad ki az a képkereső 6.-nak és 7.-nek???
Végre valami, amiben elől vagyunk ;)

Gexxx 2007.10.25. 19:47:41

hmm... lehet, hogy nem mindenhol ugyanazt???

nálam ezt dobta

6.: 19-es vili (UV ;) ) a Batthyány térnél a 90-es évek közepén
7.: ICS a 6-oson a 80-as években

Tényleg... Tudtok róla, mit keresnek ICS-k a 4-6-oson? Múlt héten láttam egymás után 2-t, rendesen forgalomban...

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2007.10.25. 20:31:30

Gexxx: Hát nekem a Te linked dob UV-t, az írásban levő meg nem.

Na nem mintha google kellene, ha UV-képre van szükségem :)

Gexxx 2007.10.25. 21:05:37

na ja... aki ekkora UV (meg 1000-es) fan...
Én meg a te lapodon "nőttem fel" :D

Na akkor youtube:
www.youtube.com/watch?v=UQ6tlh7CbJk
www.youtube.com/watch?v=q2fV6FQWrc0
www.youtube.com/watch?v=EIWzGFeRzEk
süti beállítások módosítása