Rendszeresen azt szoktam mondani mindenkinek, hogy Romániába/Oroszországba/stb... azért érdemes utazni, hogy lássuk, van rosszabb is Magyarországnál. És ez nem mindig amiatt van, mert ott szegényebbek a városok, kevesebb a pénz. Lássuk pl. ezt a cikket:
Drágábban adják a villamosokat
"Nagyvárad Helyi Tanácsa jóváhagyta, hogy a Siemens cég által ajánlott 10 vadonatúj villamos szerelvényért 28.794.745 Eurót fizessenek az eredetileg jóváhagyott 22 millió helyett."
Tehát kocsinként 2,8 M Euró, azaz kb. 728 M Ft-nak megfelelő összeget kívánnak a Siemensnek kifizetni - ami azonban felettébb furcsa. Először is - ha jól tudom - Romániában 30 m-nél hosszabb villamost nem engedélyeznek, és mivel Nagyváradon is a leghosszabb villamos szerelvény a pótkocsis Tátra, nem igazán lenne értelme nekik hosszabbat vásárolni. Azonban így a 2,8 M Euró rettenetesen soknak tűnik egy max. 30 m-es kocsiért. Nem is lehet ennél hosszabb, mert más román források szerint 170 főben maximálták a befogadóképességet (ennyi ember simán befér egy 27 méteres kocsiba). Ez nagyon úgy tűnik, hogy egy fél Budapesti Combino Supra lesz, amely ugyan eddig csak tervezőasztalon létezett...
De az áron nem tudok átlépni - ugyanis ez azt jelenti, hogy ennek a villamosnak a méterára 106 E Euró/méter lenne. Ez rekord, hagyományos villamossal eddig még nem lépték át a 100 E Eurós határt (Innsbruck vett 83 E Euró/méterért, Augsburg pedig 90 E Euró/méterért Flexity Outlookot) . (A Budapesti Combino méterára kifejezetten alacsony volt, 64 E Euró/méter.)
Az persze nem lehetetlen, hogy ebbe még kocsiszínfelújítás is beletartozik. Sőt talán vágányépítés is. Hiszen az utolsó kérdés vele kapcsolatban: el fog menni ez ilyen vágányokon?
Utolsó kommentek