Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

2008.01.17. 01:01 Hamster

Költözködő öreg villamosok

Még egy kis Stuttgart remélem belefér: ezúttal a villamosmúzeumról lesz szó, melynek ügye több évtizednyi hányattatás után csak az utolsó tizenöt évben került sínre. Csakhogy ezek a sínek most megszűnnek, ezért át kellett költöznie olyan helyre, ahol megmaradnak.

Bár Budapest közlekedési témájú múzeumban kifejezetten gazdag (hiszen ott van _a_ Közlekedési Múzeum a Városligetben, a Füsti a Tatai úton, a földalatti múzeum a Deák téri aluljáróban, a repülőmúzeum a Petőfi Csarnokban, a "Skanzen" Ferihegyen, és mindezen túl a Városi Tömegközlekedési Múzeum Szentendrén (illetve talán még a Kossuth Múzeumhajóból is látszik valami a pesti Duna-parton)), azért azt a legtöbb villamosbarát érzi, hogy egy villamosmúzeum csak akkor igazi, ha az ott kiállított járművek időnként ki is gurulnak a városba, ahol fel lehet szállni rájuk. Hiszen a villamos városi közlekedési jármű, így a városba való, nem pusztán egy járműtároló telepre vagy csarnokba! Szentendre klassz hely, a szentendrei múzeum pedig egy döbbenetes csoda, csak az a baj vele, hogy a legközelebbi villamosvonal tőle vagy húsz kilométerre van. Na jó, lehet, hogy annyira nincs messze, de az biztos, hogy ha valaki onnan akarna kimenni korzózni egyet a Duna-partra, annak heteket kellene előtte szervezkednie, és persze nem is lenne ingyen a szállítás.

Stuttgartban a villamosremizek azért szűntek meg, mert a méteres nyomtávú tuják helyét átvette a Stadtbahn, ami nagyobb, komolyabb telepeket igényelt. Nálunk inkább azért, mert a hűlt helyüket el lehet adni. A közvágóhídi telep csodálatos "élő" villamosmúzeum helyszíne lehetett volna, de 2000-ben elbontották, hogy aztán hét évig üresen álljon a helye. Óbuda ugyancsak jó lett volna, de eladták, és amikor legutóbb arrajártam, a nagy részét már le is rombolták. Ma azt mondanám, hogy Zugló vagy Baross kocsiszín lenne az ideális hely ilyesmire, de mindkettő eladása a levegőben lóg...

Ez Stuttgartban is hasonlóan nehezen ment sokáig; most viszont, amikor megszűnne a múzeum kapcsolata a maradék villamosvágányokkal, nem hagyják, hogy így legyen, inkább új helyet találtak neki. A költözés előtti utolsó órákat örökítettem meg Zuffenhausenben, illetve néhány régebbi kocsi jelképes átmenetelét Bad Cannstattba:


Búcsú a zuffenhauseni villamosmúzeumtól

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés utazás múzeum nosztalgia villamos stuttgart


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr49300299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.