Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

2008.01.07. 05:39 Hamster

Amikor a sebesvonat a piactérről bekanyarodik a főutcába

Nem, a cím nem egy baleset leírása, hiszen a németországi Karlsruhéban naponta sokszor megtörténik. Persze nem a záhonyi feketevonatot kell elképzelni, hanem valami egészen izgalmas és innovatív dolgot, ami rendkívül frappánsan oldja meg e középnagy város régiós közlekedését.

A heilbronni sebesvonat a karlsruhei piactéren
Karlsruhe: a villamos-vonat szülőhelye
Nem lehetetlen, avagy kellemeset a hasznossal...

Konkrétan a villamos-vonatról (leánykori nevén "tram-train"-ről vagy "regiotram"-ről) van szó. Meg még pár klassz dologról, szóval érdemes megklikkenteni a fentebbi linket, és utána végignézegetni az oldalt!

3 komment

Címkék: közlekedés tömegközlekedés vasút villamos karlsruhe tram train


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr20287739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2008.01.07. 13:32:51

Ha nézed a Travel & Living-en a Svájci vonatok c. műsort, akkor kiderül, hogy ez egyáltalán nem egyedülálló megoldás. Svájcban több helyen is előfordul, hogy a hegyekben kisvárosok, falvak között (hegyek között, völgyek között kanyarog a vonat....) megy a vonat, bent a háak között meg villamos.

microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2008.01.07. 13:34:02

háak=házak. szóval a lakott területeken villamosként viselkedik, megállókkal, meg minden

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.01.07. 14:22:30

microgold : Nem, ilyen formában, mint ez, tényleg Karlsruhe volt az, aki jelentősen összekeverte a dolgokat. A városba bejáró vonat önmagában azért még nálunk se számított különlegességnek (bár főleg keskeny nyomtávon, villamosítás nélkül), és keveredés is volt mondjuk Nyíregyházán. HÉV jellegű vonalak pedig még Pesten is voltak, ugye tétényi és törökbálinti HÉV, amint a Gellért térről indul, vagy később Móriczról, a belterületen villamos alacsonyabb feszültségét használva. (Külföldi példák is sokan vannak, a bádeni HÉV-től kezdve az amerikai interurban-okig)

De a nagyvasúti és a városi villamos hálózat ilyen mértékű átjárhatósága, hálózatossága és konkrét műszaki megoldása Karlsruhéban valósult meg először.