Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

2007.11.08. 21:20 Stadtbahn

A szomszéd villamosa ezúttal tényleg zöldebb

    Pénteken nyílt meg a grazi 6-os villamosvonal új szakasza St. Peter városrészben. A vonalat 1,8 km-rel hosszabbították meg (ez 5 új megállót jelent) Az építkezés 19 hónapot vett igénybe. A muraparti nagyvárosnak nem ez volt az utóbbi években az egyetlen közúti vasúti fejlesztése, tavaly decebmerben adták át a 4-es, idén márciusban pedig az 5-ös viszonylat egy-egy új szakaszát. Ezek esetében sem kell egetrengetően hosszú szakaszokra gondolnunk, a fejlesztések célja új kapcsolatok létesítése volt.


   
A villamosfejlesztések továbbra sem állnak le Grazban, több új szakasz megépítését tervezik, köztük teljesen új vonalak létesítését tűzték ki középtávú célként. Joggal mondhatjuk, hogy Ausztriában ebben a városban fejlesztik a legkövezetesebben a villamosvasutat. A vonalhálózat növekedése természetesen új járművek beszerzését is szükségessé teszi. Bár  Grazban már járnak alacsonypadlós kocsik, méghozzá a Bombardier Cityrunner fantázianevű járművei; az új kocsikat - ha minden igaz* - a Stadler fogja gyártani. Mivel ez a beszerzés még eléggé a "jövő zenéje" a GVB megvett 3 használt E1 típusú villamost Bécsből. Üzemeltetésük nem fog különösebb gondot okozni a GVB-nak, egy nagyon hasonló típus már évtizedek óta rója Graz utcáit.
    Remélem, hogy szemet szúrt a kedves olvasónak, hogy a "gazdag nyugaton" is vesznek át üzemek használt járműveket más városokból. Anno 2000/2001 telén, mikor éles politikai vita folyt Budapesten a TW6000-es villamosok beszerzése kapcsán, néhány hozzá nem értő szájából elhangzott az az érv, hogy "használtat csak kelet-európai országok vesznek". Ausztriát ezek szerint nagyon balkáni helynek tarthatta az illető, mivel az öt villamoshálózattal rendelkező osztrák városból háromban üzemelnek használt járművek, Grazban például ex-wuppertali, ex-duisburgi és az említett ex-bécsi járművek közlekednek, Innsbruckban a forgalmi állomány 7 kocsi kivételével kizárólag Németországból használtan átvett  villamosokból áll.** Gmundenben is a forgalmi állomány kétharmada (azaz két kocsi) Németországban kezdte pályafutását. Természetesen ezt nem úgy kell elképzelni, mint a keleti országokban, a kocsikat felújították új otthonukban üzembe helyezésük előtt, nem történt ez másképp Grazban sem.
   

- mk -

* A Siemens és a Bombardier minden erejével próbálkozott a tender eredményének megváltoztatásán, valóban egy kissé meglepő, hogy végül sem a "hazai" ULF sem a Grazban már közlekedő típust gyártó Bombardier lett a befutó, hanem egy harmadik, ezen a téren kevesebb gyártási tapasztalattal rendelkező gyártó.

**Ezeknek a többségében már az ötödik évtizedüket taposó járműveknek a cseréje most kezdődött el - lásd Hamster korábbi bejegyzését

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria villamos megnyitás graz gvb


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr35222890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.