Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

2007.11.07. 22:42 *NZA*

Combino - sokadszor...

Ugyan ez nem hírblog, ezért álljon itt egy hír:

"Bern 100 millió svájci frankért vásárol villamost"

(forrás)

Ami érdekes, hogy a klasszikus, multicsuklós kivitelű Combinóra újra érkezett megrendelés. Bern már korábban vásárolt Combinót, és úgy látszik, hiába repedeztek kistestvérei szerte a nagyvilágban, itt nagyon meg lehettek vele elégedve. Annyira, hogy újabb 21 db-ot rendeltek belőle (immáron hétrészes, 42 méteres kivitelben). A szállítás 2009-2010 között várható. A Siemensnek pedig úgy jön ez, mint egy falat kenyér: végre ismét valaki bizalmat szavazott a termékükre, megtépázott hírneve ellenére. Egyébként meglehetősen jutányos árszíntet adtak cserébe Bernnek: egy méter villamos ára lényegesen alacsonyabb, mint az Európában szokásos.

Egyelőre még sok információ nincs, hogy miben is fog eltérni ez a jármű a korábbi repedezős és a szanált klasszikus Combinóktól, érdekes kérdés például, hogy megtartják-e az ominózus alumínium szekrényvázat és a csavarozásos technológiát. Az előbbit minden valószínűség szerint, mert a kiírásban meglehetősen alacsonyra szabták a megengedett tengelyterhelést.

Bern egyébként 15 db. ötrészes Combinót már üzemeltet, ezek szanálása jelenleg is folyamatban van.

9 komment · 1 trackback

Címkék: combino siemens svájc alacsonypadlós


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr74221873

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: today's gold price 2018.01.03. 13:00:50

Mi a búzafű titka? 3. rész - Mindent a csodálatos búzafűléről

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toymao 2007.11.08. 13:43:23

Szóval akkor onnantólé övék "a világ leghosszabb személyszállító villamosa"? :)

*NZA* 2007.11.08. 13:58:38

Nem, mert ugyan a pesti Combino csak hat részes, de minden modul 9 m hosszú - így jön ki az 54 m. A berni csak 42 m hosszú lesz.

jazzcool 2007.11.08. 17:48:22

bár a bpi és és a berni üzletkötés időpontja között van legalább 4-5 év, a bpi szerintem még olcsóbb, mint a berni méterre számolva, előbbi kb 15 millió, utóbbi kb 17 millió. ráadásul a bpi kétirányú, kétoldalú, míg a berni? igaz a berniek már eleve klímával lesznek felszerelve. alányeg azonban, hogy az ár bíztató a várható vidéki beszerzések előtt!

Toymao 2007.11.08. 18:31:42

*NZA*: Köszi, látszik, hogy a betűk engem csak zabvarnak az olvasásban. Viszont ez a kép az ötrészes Combinóról kicsit felhúzott: Ugyanis innen látszik, hogy lehet más "arccal" is kérni őket (gyanítom semmibe nem kerül ekkora tételnél), szóval nekünk miért nem lehetett a butyuta ábrázat helyett valami hagyományosan pesties egylámpásat rendelni? Mennyire jobban nézne ki (a nem hagyományos festésről ne is beszéljünk...)

És ez sem a villamos hiábja, teszem hozzá, hanem a té illetékeseké.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.11.08. 20:16:28

"hiába repedeztek kistestvérei szerte a nagyvilágban" Ezt most miért kaptam?:(

Gexxx 2007.11.08. 23:24:49

És arról tud valaki valamit, hogy miért járnak ICS-k a 4es-6os-on? Tegnap is találkoztam egy (vagyis 2) példánnyal a Blahánál, tele utasokkal, eredeti viszonylatszámmal. Le is fényképeztem (volna, de csak telefon volt nálam, annak a képe meg iszonyat lett).

Azért kérdés ez, mert tudtommal már az ICS-k elbúcsúztatták a Nagykörutat (igaz, hogy a 2-esek arra járnak ki, de nem utasforgalomban).

Mondjuk nekem tetszett a kicsike :)

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2007.11.08. 23:40:44

Gexxx: Mert most a normálisnál feszítettebb kiadással dolgozik a "Körucca", azaz a tervezettnél több jármű van rajta, a Szabadság híd kiesése miatt. És ebbe zavar bele, ha valamelyik Combino pitty-puttyos lesz, plusz építgetik beléjük a plusz ablaknyílásokat, ami szintén kiejti az adott kocsit a beépítés idejére. Szóval Ferencváros kocsiszínben áll három (?) csatolt ICS, amiből kettő viszonylag gyakran, betervezetten kint van.

imi 2007.11.13. 20:11:53

Ha már Combino-szanálás: az egységsugarú villamosbuzi szerintem nem sokat tud erről, nem akartok írni róla?

imi.célzás :)

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.22. 14:15:39

Mondjuk ez a Nyombínóterv sokkal tetszetősebb, mint az idegbeteg nyuszikapofa a körúton, dehát ez van.

Én őszintén örülök, hogy VILLAMOSOK is járnak a körúton, nemcsak Siemens izék, mert azokon mindig érezni, hogy valahogy nemodavaló kialakítás. Őszintén remélem, hogy a berniek jobban járnak bár ott gondolom, hogy olyan ül a székben, aki ért a villamosokhoz és a sarkára áll.

Sajnos mi csak nézhetjük, hogy hogyan kellene ezt csinálni.
És a tévhittel kapcsolatban, hogy a Nyombínó tágas lenne javaslom, hogy egy tömött Nyombínó után valaki szálljon fel egy kb. ugyanannyi utasos Icsre a körúton.

Bern pedig szerencsés, ha jól kér: van pénz és értelem is hozzá.