Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

február 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28

Utolsó kommentek

Utolsó kommentek:

UV pót 2015.08.10. 13:54:00

Azóta történt valami változás Budapesten váltóállítás-ügyben? Vagy még mindenütt a 30-as évek technikája üzemel?

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Normális 2015.03.24. 21:13:41

Barátaim,
Mára beérett pár év előtti képzelgéseitek gyümölcse:
-dugó a Bem téren, és az egész Fő utcában a fonódó villamosaitok miatt
-dugó a Széll Kálmán (átmeneti komcsi nevén Moszkva) téren, hiszen átépítjük, mikor-máskor, mint amazzal egyidőben?
-és, hogy a nyomorult bel-budaiak ne mulassanak túlságosan, még a 4-6 = -2-es villamos vágányait is MOST kellett felszedni, egész az Oktogonig, Budától.
Emlékezetem szerint a dupla Ganz ICs nem verte szét a pályát 5 évenként, mint az ünnepelt szupernehéz, csökkentett alapterületű (bocs: alacsonypadlós) Combinótok...
Szóval, basszátok meg a tuudományotokat, Dávidkával is, meg nélküle is, mindannyian!

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

SimiTomi 2012.01.11. 09:36:53

Huhh, mióta próbáltam megfejteni, hogy hogy is megy ez a váltóállítás, meg azt is, hogy miért is van, hogy a 18-asról néha leszáll a vezető váltani, néha meg nem.

Ez jólesett ma reggelre.

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.04.27. 20:28:21

@Hamster: Persze.... -értelek,és megértelek. Szoktam az aktuális Blogodat is olvasni. Köszönöm!

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.04.21. 17:41:10

@Zsolt520: Mivel mindenki más valahogy mindig bármi mást csinál, egyedül nincs kedvem csinálni, ez van :( Ha érdekeset akarok írni, azt meg tudom a saját blogomban is tenni...

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.04.21. 17:39:18

@Normális: "Nem véletlenül takarították el 30 éve a 18-ast a Margit körútról (serdületlenebbek kedvéért: AZ járt a Török u. felé).
Nos, egyszerűen ÚTBAN VOLT, akadályozta a 4-6 ost. Ma százszor annyira akadályozná."

Az megvan, hogy egyetlen valaki javasolja, hogy a Török utcán menjen minden, és az a II. kerület? Mintha épp ma írták volna valahol, hogy ők az ellen nem tiltakoznak, és a Főváros miért nem foglalkozik inkább azzal. Hát azért, mert akkor tényleg inkább csak rossz lenne, mint értelmes.

Pont azért kellene az a másik vágány a Margit híd alatt, mert úgy jön ki a kapacitás, ráadásul a biztonsági redundancia is csak akkor lenne meg, ha két útvonalra szét lehetne tenni az É-D forgalmat (ha beudugl az egyik, nem áll le a tömköz É és D közt, mint most, ha mondjuk beáll a Bem rakpart), ráadásul nagyobb területet is fedne le. Vagy aki a Batyi környékén van, az buszozzon/metrózzon fel a Moszkvára, mert csak onnan mehet tovább Óbudára? Hát érdekes gondolat...

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

LordCsipisz 2011.04.21. 14:27:31

Pedig szokott lenni.:D
Láttam a Petőfin, és a Pálmánál is már.

Bejegyzés: Mitől púposodik fel a villamosvágány?

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.03.29. 14:37:35

Nagyon jó volt a post,és az azt indító poén is! [;-<))) Látom régóta nincs új írás.... reménykedem a folytatásban!

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Normális 2011.01.25. 01:17:16

Elmebeteg ötlet!
És most már Tarlós is nyíltan fenyegetőzik, nem csak zsarol, mint Demszkij tette.
Nem véletlenül takarították el 30 éve a 18-ast a Margit körútról (serdületlenebbek kedvéért: AZ járt a Török u. felé).
Nos, egyszerűen ÚTBAN VOLT, akadályozta a 4-6 ost. Ma százszor annyira akadályozná.

Valamelyik jámbor kommentelő javasolta, hogy Bel-Budára ne engedjenek átmenő folgalmat. Csatlakozom! Tessék elhordani ehhez a Rózsadombot, és/vagy a Váhegyet. Akkor majd lehet másfelé is menni, mint a Moszkva tér - Margit krt. irány ban.
Sőt: tőlem a Mammutot is elhordhatják, mind a kettőt. Mint bel-budai megátkoztam azt is, aki kitalálta, meg azt is, aki ideengedte.

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

ignotus87 (törölt) 2011.01.24. 22:43:32

@Fedor: Nem ért át :P :(

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

End1983 2010.08.16. 18:01:31

Sziasztok!

Majdnem egy éve nincs itt új poszt. :( Már nem is lesz, vagy átköltöztetek valahova?

Endre

Bejegyzés: Novemberi tramspotting

Madrac 2010.06.19. 13:18:27

Ezt a szakállas poént azóta is tolják az oktatók ;)
Szóval jobb, ha sebességszabályzónak hívja magát a jv., még mielőtt valaki kikéri magának ;)

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

BPI-779 2009.12.21. 08:24:30

"Villamosvezető-tanfolyamon kérdezi az oktató:
-Ki vezeti a villamost?
-Hát én!-húzza ki magát büszkén a tanuló.
-Téved, fiam: a nyomkarima vezeti. Maga legfeljebb a sebességet választhatja meg!"
Ha nem is így szó szerint, de nagyjából stimmel a sztori. Egész konkrétan 3,5 hónapja hallottam, az első órán az egyik, hírhedt (:D) oktatótól :)))

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

fűrészpor · http://www.pallas70.hu/tanfolyam/aruterito-tanfolyam.php 2009.12.15. 09:12:20

Litvániában tényleg füvön fut a villamos???? ????
Szuper ötlet el tudnám képzelni a 4-es6-os alat is a füvet! :)

Bejegyzés: Európa kulturális fővárosának közlekedéséről

DjKaller 2009.11.05. 00:27:31

@bandeenator:

A 47-es nem fog metrórahordó járattá válni, mivel a nénikék akik pl a Vásárcsarnokba igyekeznek nem fognak átszállni a körtéren a metróra. És persze a Deák tér - Astoria - Kálvin tér kapcsolat sem szűnhet meg. Ott ugyanis a villamosokon kívül össz-vissz a 9-es busz jár. Tehát a 47-49-re szükség van, mert elég sok ember megy változatlanul a Deákra a Körtérről.

Éppen a 4-es metró ellen ez volt az egyik nagy kifogás, hogy teljesen felesleges a Kálvin felé vinni, mikor a Móricz - Kálvin távot kb. annyi idő alatt teszi majd meg mint a villamos, ha a fel-le mozgólépcsőzést is hozzászámítjuk.

Amíg a 4-es metró utolsó szakasza a Fehérvárin futó majd talán 100 év múltán elkészülő vonal nem épül meg, addig a 47-est nem szabad piszkálni. A 4-es metró a 47-essel közlekedő albertfalviaknak és budafokiaknak nem jelent alternatívát.

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

DjKaller 2009.11.05. 00:09:06

@Fedor:

Ez a Műegyetem rakparti vili nagyon frankó lenne. Eltésként mindig idegesített, hogy ha észak felől jövök az ELTE-re, akkor két lehetőségem van, vagy villamosokkal (47,49,18,19,41) vagy 7-es járatcsaláddal azért fel kell mennem a körtérre, hogy ott átszálljak a 6-osra, vagy 86-ossal kell mennem a budafoki útig, ahol megint át kell szállnom a 6-osra. A néhány éve bevezetett INFOPARK busz jó lenne erre, ha úgy járna, hogy Infopark, Móricz, Gellért, Infopark, de egy villamosnak még jobban örülnék és valóban az 1-essel való összekötés is tök jó gondolat. Amúgy nem teljesen értem, hogy az 1-est miér nem hozták át. Azzal a lendülettel, ahogy megépítették a végállomást a Lágymányosi pesti hídfőjén ezt megtehették volna a budain is, és akkor rengeteg diák aki dél-pest felől jön nem kell, hogy 1 megállóra átszálljon a 103-asra.

Bejegyzés: A budai fonódó villamoshálózatról

rockersrac 2009.10.06. 11:45:54

@Mityu: Ez jó ötlet! :D Egyébként megsúgom,hogy a trolik felsővezeték-váltók is ugyan azon az elven működnek,csak mégis kicsit máskép!(mármint a működési elv ugyan az,[leszámítva hogy a trolinál a váltóknak van alaphelyzete,amibe visszatérnek váltás után]csak a felépítés kicsit más! :D

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.09.03. 21:05:43

Ha már felsővezeték, ha már kötött pályás szerkezetek... Akkor jöhetnek a trolibuszok rendszerei is?! :)

Bejegyzés: Magyarázd meg... hogyan állítják a váltót a villamosok

spag · http://railzone.nl 2009.07.24. 08:06:31

@Stadtbahn: Igazad van, hogy ha rövidebb kocsik szállnak be a fő gerincvonalba, akkor akkor is utaspanasz lesz, ha különben megvárhattak volna egy nagyobb kapacitású kocsit egy perccel később.

De tényleg akkora a különbség a két kocsi kapacitásában? A hegyi kocsi is duplacsuklós. Pl. utolsó kép:
balint.cyberhungary.net/hirek/hir09013.htm

Bejegyzés: Kishírek Ausztriából