Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

február 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28

Utolsó kommentek

2008.07.28. 14:05 Stadtbahn

A budai fonódó villamoshálózatról

Közelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári útról a Villányi út felé is tovább lehet majd haladni. Bár rövidtávon csak üzemi menetek használják majd, a kapcsolat visszaépítése része a tér rendezésének és egyfajta előfutára a budai fonódó hálózat kialakításának. A koncepció lényege, hogy a mai, viszonylag elszigetelt vonalak helyett Buda egybefüggő(bb) villamoshálózatot kapjon, lehetőleg átszállásmentes kapcsolatokkal. A projekt az elkövetkező években több felvonásban valósul meg; reméljük, egy évtizeden belül teljesen meg tudnak valósulni a tervek. A fejlesztés első üteme nagy vonalakban az alábbiakból áll:

Batthyány tér - Margit híd összekötés

A projekt megvalósulása egy sokéves álom beteljesülését jelentené, létrejönne az észak-déli villamostengely, a ma nagyon elszigetelt 17-es vonal részévé válna a budai hálózatnak. A duna-parti vonal ezen szakasza 1970-ben a HÉV föld alatti szakaszának építése kapcsán szűnt meg, újjáépítése esetén villamos váltaná ki a 86-os autóbusz déli szakaszát, illetve tehermentesítené az óbudai járatokat is. A mai 17-es viszonylatot azonban nem csak a Duna-parton lehet továbbvezetni, hanem a Margit körúton át a Moszkva térre is. Ezáltal átszállásmentesen lehetne utazni Óbudáról a Vízivárosba, a Moszkva tér felé, és Dél-Budára is. A viszonylatok nyelvére lefordítva a 19-es és a 41-es viszonylatok egészen Óbudáig közlekedhetnek a jövőben.

Kattins ide a nagyobb felbontású változatért
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs

Török utcai átkötés

A figyelmes szemlélő ma is láthat vágányokat a Török utcában, ezek egykoron a 17-es vonalát kapcsolaták össze Buda többi részével; mára azonban az észak felé vezető vágányt megszűntették (kitérőket, kereszteket kiépítették), dél felé vezető társát is csak nagyon ritkán használják. Mint ahogy az az előző bekezdésben is szerepel, a tervek között van egy Óbuda - Moszkva tér kapcsolat létrehozása is, melyhez szükséges a Török utcai közlekedés újraindítása, illetve a Margit körút / Török utca / Frankel Leo utca háromszögben a megfelelő kapcsolatok kiépítése is. A fejlesztés megvalósulása után a 61-es vonala egészen Óbudáig hosszabbodna meg.

A Moszkva tér „rendbetétele”

A következő években a Moszkva téren is változások várhatóak, visszaépülnek olyan kapcsolatok, melyeknek hálózati jelentősségük van, lehetővé teszik átmenő viszonylatok közlekedését, illetve az üzemi meneteket is jelentősen egyszerűsítik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Moszkva tér "külseje" lényegében megváltozna, mivel az nem közlekedési téma.

Kattins ide a nagyobb felbontású változatért
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs

További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is.

-mk-

62 komment · 2 trackback

Címkék: budapest közlekedés bkv tömegközlekedés buda villamos építés hosszabbítás fonódó


A bejegyzés trackback címe:

http://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2568051

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Híd alatt, híd alatt, a Margit híd alatt" 2015.11.23. 03:15:37

Amikor 2000 körül - kiskorom után másodszor is - elhatalmasodott rajtam a közlekedésmánia, nem sok örvendeznivaló volt a budapesti villamosok kapcsán. Épp a rendszerváltás utáni vonalbezárás-hullám végén jártunk, új járművek a kanyarban sem voltak, a m...

Trackback: Óbuda több mint város! 2008.07.29. 10:04:54

A Budára fonódó villamoshálózat terveiKözelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nyelv-ész 2008.07.28. 18:50:11

Az nagyon örvendetes, hogy a Villányi végre be lesz kötve a Móriczon. Az is örvendetes, hogy a Török utca végre rendbe lesz téve.

Igazából nekem logikusabb lenne, ha a Margit híd - Batthyány tér kapcsolat a Bem rakparton épülne meg, és így valósulna meg észak és dél összekapcsolása.

A 61-es meghosszabbítása helyett meg örömtelibb volna, ha a körhatos valósulna meg, mert ennek a jótékony hatása Pesten és Budán egyaránt érezhető volna.

toto92 2008.07.28. 18:53:05

nyelv-ész: Nem ott épül a kapcsolat?

Amúgy mikor is szedték fel a Széna tértől a Várfok utca felé tartó vágányt? Három éve?...

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.28. 18:53:34

"Igazából nekem logikusabb lenne, ha a Margit híd - Batthyány tér kapcsolat a Bem rakparton épülne meg, és így valósulna meg észak és dél összekapcsolása."
Dehát ott fog :)

nyelv-ész 2008.07.28. 19:05:52

Akkor mi is ez a 61-es felhozatala Óbudára?

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.28. 21:54:16

nyelv-ész: Az is lesz, meg más is lesz. A hálózat attól hálózat, hogy a forgalamt ahol csak lehet, több csatornában engedi folyni.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.29. 08:38:31

mikor láttam az építkezést azt gondoltam a 6-os fog körbemenni szerintem nem lenne hülyeség de cáfoljatok meg!

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.29. 08:47:07

dpeti : majd egyszer az is megvalósulhat, remélem meg is fog, csak nem ebben a lépcsőben

viktor134 2008.07.29. 08:59:21

dpeti:

egyetértek, ha körbeérne, az volna az igazi. bármerre mehetnél a moszkva térre. :)

ahha 2008.07.29. 09:07:50

A Török utcai kapcsolat remek lenne, gyakorló óbudaiként marhára utálom, hogy át kell szálnom, ha a Moszkvára mennék. A gond csak az, hogy elég nagy ott a forgalom, még egy villamost oda bezsúfolni (ráadásul két irányban!) necces lenne.

Megoldás lehetne, ha az autókat kitiltanák a Török utcából, és a Frankel Leó - Vidra u. (a mostani 17-es útvonala) után a hídfőnél hajthatnának fel a Margit körútra. Sőt, azt a részt az Árpád fejedelem útjától is kétirányúvá lehetne tenni. Igaz, hogy a Pest felől jövők csak egy sávot használhatnának a lehajtásra, de cserébe hosszabb ideig lenne zöld a Török utcánál.

A rakparti villamos pedig, kövezzetek meg, nekem jóval inkább sci-fi... Pedig pont jól is jönne!

Fedup Sári 2008.07.29. 09:09:43

viktor134:
És akkor a Moszkva teret átnevezhetjük Róma térnek.

tompus 2008.07.29. 09:16:27

Néhány méter vágány megépítésére miért kell egy évtizedet várni? Gondolom, milliárdokba fog "kerülni". Az sem túl logikus, hogy a 61-es átkötést most megépítik és majd csak évek múlva fogják használni. Addig csak rozsdásodik, deformálódik.

Psyman 2008.07.29. 09:24:07

Ahha jól szól.
Szép ez az egész, tényleg nagyon jók az ötletek, de így is elég zsúfolt egyik-másik vonal.

Körhatos meg egy darabig biztosan nem lesz, mert a Combino sem a BAH-csomópont-Csörsz utca, sem a Déli-Moszkva szakaszt nem bírná ki a 61-es vonalán, a mostani 56/18-as vonalon pedig az Erzsébet-hídnál is gondjai lennének.

Rocko- 2008.07.29. 09:29:39

én is támogatom a körhatos vagy a körnégyest, de a pikk dámát is! :D
szóval jó lenne, Moszkván seperc alatt megoldható, itt kicsit nehezebb lenne, de úgyis pakolgatnak, szóval miért ne?

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.29. 09:40:48

az mit jelent, hogy a kombinó nem bírná az emelkedővel van a gond?

Float 2008.07.29. 09:46:20

Jelenleg mocival teljesítem a távot, és ez úgy látom a közeljövőben sem fog tudni változni. BKV-val HÉV-19-56 néha másfél óra, mocival legrosszab esetben max a fele. Ha a 19est ki is tudná váltani valami, az sem volna sokkal meggyőzőbb.

Johnny Favorite (törölt) 2008.07.29. 09:51:23

Szerintem ez az egyetlen valamire való tényleges problémára logikus (abb) választ adó projekt demszky elmult tizentököm tudja hány éve alatt!
Szerintem az is lehet,hogy semmi köze sincs hozzá azért!
Villamosé a jövő!!!

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.07.29. 09:57:22

Batthányit és Margit hidat minek összekötni? Elvileg ott van rá a hév.

nyelv-ész 2008.07.29. 10:07:56

PsyMan:

Anno a Csörsz utcáig Bengáli járt, a maga kétszer 80 lóerős csökevény motorjaival. Akkor az ezer lóerős Combino nehogy már ne tudjon felmenni az emelkedőn.

HalivudEstevez:

Pont az ilyen mentalitás miatt tart ott a tömegközlekedés, ahol. Te sem gondolod komolyan, hogy Dél-Budáról villamossal érkezve nagy kedve van az utasnak egy megállóra HÉV-re szállni, majd visszalépcsőzni a Margit-hídnál a 17-es villamosra.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.29. 10:10:12

"További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig"

És mivel 2010-ig átér oda az 1-es villamos is (röpke 15-20 év után), talán még azzal is össze lehet kapcsolni. Pl. lehetne a Gellért térnél a végállomása az 1-esnek, gondolom a Műegyetemre járók, az ELTE-sek és az Infopark dolgozói (már aki nem kocsival jár) mind örülnének neki...

Daniel M. 2008.07.29. 10:11:18

Miért csak az egyik irány menne a Török utcán?
Esetleg a közösperonos átszállás miatt?
A Frankel Leó-n vezetni a vágányt, azt jelenti, hogy a gyalogos aluljáró szűkítésével számol a projekt?
Moszkva téren nem lenne jó egy rendes Margit krt - Budagyöngye összeköttetés?
Jelenleg biztosan elég lenne az egy vágány az üzemi kapcsolathoz, de a jövőben lehetséges, hogy indokolt lenne kétvágányos kapcsolat létesítése.

HalivudEstevez

Gondold kérlek tovább.
A Battyhányitól a HÉV nem megy a Gellért tér felé tovább.

G.T. 2008.07.29. 10:11:50

A 6-os körjárat tuti lenne, legalább a Combinók új szolgáltatását, a "rátermelünk villanyt" a hálózatra lehetne használni a dombról lejövet... A Móriczon mindenképpen praktikus lenne bekötni ezt a vonalat, akár egymás alatt: körjáratra az aluljáróban, az É-D vonalra a felszínen lehetne felszállni... A 6-os végállomása már most is 'kicsit' bebukik a föld alá, ha tovább menne... A 4-est a Kosztolányiig nem akarják meghosszabbítani? Teljesen praktikus lenne!

gabest1 2008.07.29. 10:15:15

Délitől az új 4-es metróig meg kéne hosszabbítani a 3-ast, akkor nem kéne 61-es villamos se, de rám senki nem hallgat :P

nyelv-ész 2008.07.29. 10:17:26

gabest,

a 3-as mit? Mertót, villamost, buszt, netán trolit?

lbalazs 2008.07.29. 10:20:05

Erdekes, hogy szo sincs a korhatos/kornegyes-rol pedig ha az megvalosulna, akkor a Moszkvan sok hely szabadulna fel. A ter rendezese is konnyebb lenne. Mivel ebben az esetben mas helyen is lehetne a vegallomas, nem kellene, hogy a moszkvan legyen. De ez eddig meg senki nem kapcsolta ossze a ket dolgot.

nyelv-ész 2008.07.29. 10:28:21

lbalazs,

szerencsére sokak fejében megfogalmazódott az ötlet,

www.indohaz.hu/rovatok/hir/hvavasut/korhatos_080523/

de a megvalósítás valóban még a holdban van.

VitriolOriginal 2008.07.29. 10:56:05

Annyit tennék, hozzá a cikk popontosításához, hogy a Török utcában a 66-os villamos is járt az Óbuda Nagyszombat utca és Petőfi hid pesti hídfő vonalon. A Török utcából kanyarodott fel a Margit hídra. A másik villamos pedig a 18-as jelű volt ami a mai 1-es végállomásáról a Vörösvári útról indult és a Kelenföldi pályaudvarig járt. A török utcán áthaladva ment egyenesen tovább és csatlakozott a Mártírok útján járó 4 és 6 villamos vonalához. Ezenkívül volt még észak Budán a 11 és 17 es villamos. A 17-es a mai vonalán járt akkor is a Margit híd budai hidfőéig, és a 11 es villamos is csak az szintén a Bécsi útról elkanyarodva az amfi előtt(Nagyszombat u) mai Pacsírtamező, Flórián tér érintésével a Vörösvári út végéig. Ma egyedül a 17-es villamos jár, és egy csomó lassú cammogó felesleges busz. Észak Buda villamos hálózatát tudatosan pukkantották le, és most jön megint a spanyol viasz!

Rocko- 2008.07.29. 10:58:29

dpeti · phuketinyaralas.googlepages.com 2008.07.29. 09:40:48
nyelv-ész 2008.07.29. 10:07:56
BKV figyelô villamostopikból átemelve:
TA-TB 2008.07.04. 12:08:25
Azért nem fogják összekötni, mert:
1. A Combinok a körútról nem vehetők le, azt hiszem
2. Le kellene veeni, mert a CSörsz után illetve a Hegyalja után az emelkedőn/lejtőn a Combino becsuklás gátlóója megállítaná a villamost, legalábbis szerintem
3. Értelme nem sok lenne, mert akkor lenne egy szuper zavarérzékeny vonal... Ha a körúton vmi kiesik, akkor az Alkotás nem kap koscit!

dw1 · http://bpcity.hu 2008.07.29. 11:03:03

arra azért kíváncsi lennék, hogy a villamost hogyan vezetnék a bem rakparton. nyilván az autós forgalom (és nem a bicikliút/fasor/járda) terhére, amiatt meg lenne hőbörgés.

VitriolOriginal 2008.07.29. 11:20:33

A Battyhány térről nagyon költséges volna villamos vonalat kiépíteni a jelenlegi forgalmi rend teljes megváltoztatásával a tervezettek szerint. Ki lehetne hozni azonban a Batyiról lámpával a Fő utcán kesresztbe át talán a Csalogány utca Horváth utca Margit krt vonalon. Igaz az autó forgalamt is meg kellene oldani vagy tartani valahogy. A Frankel Leó utcai átvezetés a Margit hídnál nagy költség és meggondolatlanság lenne. Persze pontosan azért majd ezt valósítják meg. A körúti villamos körbe járatásának semmi értelme. Ezt páran már leírták. Az a 12 es busz esetében jól működött Karolina úttól a Karolina útig. Oda viszza körforgalom. Ezt csak az tudja értékelni aki járt vele anno.Ha visszaállítanák ez sem lenne lassúbb mit a 6-os 86-os vagy akár a 105 járat.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.29. 11:40:05

ahha : "A gond csak az, hogy elég nagy ott a forgalom, még egy villamost oda bezsúfolni (ráadásul két irányban!) necces lenne."
Nézd meg a rajzot, pont azért trükköznek a tömb két oldalán haladással, hogy a közúti forgalmat ne vágják teljesen taccsra. Régen is volt hasonló, most is jó lesz.

A Combino lejtőre fel nem menését honnan veszitek? Manapság egy villamos paraméterei között meredekebb értékek szoktak lenni, mint a Márvány utcai lejtő az Alkotáson. Az csak magyar viszonyok közt számít meredeknek. Konkrétan nem tudom, a típus mit tud, de olyan 80 ezrelékig jók szoktak lenni a tuják, ez meg nincs annyi.

szépmező 2008.07.29. 11:40:35

Szegény ember vízzel főz...

Mostanában csak rég felszámolt villamoskapcsolatok újjávarázslásáról van szó, de pl a metró várható befejezéséről alig, még egy metró megépítéséről egyáltalán nem, a hév vonalak összekötéséről soha, és általában az idióta autóellenes dackorszak uralja Demszkygrád Városházát.

szépmező 2008.07.29. 11:45:01

+ arról nem is beszélve, hogy amihez ez a társaság hozzányúl az általában elromlik.
úgyhogy ha eddig a 61-es rendesen járt, akkor ez a helyzet meg fog szünni.

NAR 2008.07.29. 11:45:07

Ténylegesen mennyi értelme lenne összekötni a 19-est a 17-essel? A Dunaparton a jobb kondiban lévő futók is lehagyják a villamost (bár a Ganzok már néha haladnak, ellentétben az UV-kkel), de a 17-es sem a sebességéről híres, hanem arról, hogy a Bécsi úton áll a dugóban...

Annak több értelme lenne, hogy a 17-est beviszik a Moszkva térre, a HÉV-et meg a föld alatt meghosszabbítják a Petőfi hídig (és csak a hidaknál állna meg).

gabest1 2008.07.29. 11:47:41

nyelv-ész: bocs, a 2-esre gondoltam természetesen, és metró

isti77 2008.07.29. 11:49:12

Amíg minderről feltételes módban van szó, felesleges bármiről is vitatkozni.

Daniel M. 2008.07.29. 12:00:10

Hamster · hamster.blog.hu/ 2008.07.29. 11:40:05

Azt megkérdezném, hogy a Frankel Leó utcai irány költségét ki fogja állni, mert a sokkal egyszerűbb lenne a Török utcán vezetni.
Biztosan nem fogja taccsra tenni a közúti közlekedést, hogy a Frankel Leó-nál csinálsz egy plusz lámpát csak a villamosnak?
Az gyalogos aluljáró átalakításáról már ne is beszéljünk.

bozon 2008.07.29. 13:18:54

Hú, milyen pörgő érdeklődés! Nem is hiába, nagy fejlesztés ez Budapesten!

Nem akarom az ünnepet nagyon rontani, de mégis kell. Két kis sötét pontra hadd hívjam fel a figyelmet.
1. A 61-es és a Fehérvári út összekötése nyilvánvalóan azt a célt fogja szolgálni, hogy a 47-es népét eltereljék a belvárostól, közvetlen eljutás helyett használják inkább a Szent Metrót (ha csak a 47-esek egy része kerül ki a Kiskörútról, már az is hatékony minőségrombolás ezen az irányon). Erre majd oda kell figyelni, és verni kell az asztalt. Mit gondoltok, miért nem a tér eredeti felújításakor építették meg ezt az akkor is már betervezett és előkészített vágányt?
2. A Margit híd alatti vágányfonódás egy igen ésszerűtlen "kompromisszum". Meg lehetett volna oldani a dolgot teljesértékű kétiránnyal is (pl. az egyik irány ebből is mehetne a Frankelen). A mai forgalmi adatokból ítélve egy ideig az effektív egyvágányú szakasznak is elég lesz a kapacitása, de -- ha itt tényleg beindul a hacacáré -- ez szerintem nem sokáig marad így. Na, meg nem épít az ember egy rendszerbe szívesen új szűk keresztmetszeteket.

ChGeri 2008.07.29. 14:53:24

Mindentől függetlenül leheséges egy kör6os kialakulása, még a 61-gyessel párhuzamosan is. A 17-es útvonalát pedig meg fogják tisztítani az autósoktól, Meg _kell_, mert különben beáll az _egész_ Körucca. :))

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.07.29. 21:14:28

ChGeri : A 17-es szűk részeit villamos nélkül is meg kéne tisztítani az autóktól, lévén nem alkalmasak komoly közúti forgalomra.

Daniel M: "Azt megkérdezném, hogy a Frankel Leó utcai irány költségét ki fogja állni, mert a sokkal egyszerűbb lenne a Török utcán vezetni. "
Ha egy utcába menne, akkor se lenne olcsóbb, mert a közútnak akkor is kell valamit adni "cserébe", mert csak úgy nem lehet elvenni a kevés É-D kapcsolatból egyet. Azt a közúti aluljárót most is igen kevesen használják ahhoz képest, hogy milyen sokan mennek át inkább a felszínen a villamoshoz. Messze van a 4/6-os megállótól, keskeny a feljárója, és persze ótvar, mint minden aluljáró Budapesten. Lámpa a tuja miatt úgyis kell oda, és azt se hiszem, hogy olyan sokan fogják átkozni, hogy nem kell lépcsőzni, hanem szintben át lehet gyalogolni.

TA-TB 2008.07.29. 22:05:42

Azt hiszem (sőt tudom), hogy itt nem túl érdemes fikázni, vagy bármi a posztal ellentétes véleményt nyílvánítani, hiszen itt SZAKMAI emebrek, illetve a szakmához szorosan kötődő emberek a posztolók! Ami itt le van írva, az több mint 51% valószinűséggel meg iss fog valósulni.
A 61-es-Fehérvári összekötést valamelyik vágányzárnál fogják használni, a nem túl messzi jövőben.

TA-TB 2008.07.29. 22:10:26

Továbbá olvasva a hsz.eket, láttam vhol, hogy a Kiskörutat emlegetik: Ott jelenleg az Astoriánál tart a vágány építés. Nem felújítás, mert kicserélik a régi paneles pályát RAFS pályára. Növelve a sebességet.
Lassacskán figyelembe kellene venni, a nöövekvő olajárak miatt a cégek ahhoz fognak folyamodni, h a transport pl. vasúton legyen szervezve, a nagyobb városokban előnyben kellene részesíteni az árammal működő közlekedét (troli, villamos)!

Rocko- 2008.08.07. 22:24:00

izé, én naponta 2* megyek át a kráteren, látom hogyan halad ez a sínezés, nekem leginkább úgy tűnik, h a sínek a Bartók Béla felé mennek, de a Szent Gellért tér felé. akkor hogy is lesz ez a déli irányú összekötés?

cyan 2008.08.12. 11:43:55

annak idején a 61-es ki tudott fordulni a Gellért tér irányába, meg a Bartók Béla-Fehérvári út irányába is. általános iskolás koromban (jó 40 éve) még különjárat-villamossal ment a suli (Köböl) a Hungexpora.....

dembel 2008.08.13. 09:40:49

2 gondolat:

1. A kör6 megépültéig pusztán a Moszkva téri kapcsolat helyreállításával lehetne csinálni egy félkör6-ost is Móricz-Móricz viszonylaton, ami a Moszkvás átszállástól kímélné meg az utasokat (Nyugati-Déli átszállásmentes kapcsolat).
Tekintettel a "mi fér még el a Körúton" típusú kérdésekre, illetve arra, hogy a Moszkvás átszállás különösen a ritkább követésű időkben segítene sokat, már az is nagy előrelépés lenne, ha ez a viszonylat csak csúcsidőn kívül, illetve hétvégén létezne.

2. A 17-59 összekötés teljesen kikerült a gondolkozásból?

sertra linne 2008.08.14. 09:21:32

Sziasztok!

Nem tudom, hova írhatnám meg, meg igazából lehet, hogy nincs is annyira hírértéke, de ma reggel (2008. aug. 14.) 8:30 körül-után láttam a Fehérvári úton a Móricz körtér irányába menő két, öö, sötétszürke tehermozdonyt (Muki?), az egyik (7061?) egy lapos teherkocsit (?) is tolt maga előtt, a másik (7040?) csak egymagában ment. Sajnos mivel kocsiban ültem, csak futtában tudtam rájuk pillantást vetni, a fényképezőgépem pedig nem volt nálam. Mindenesetre érdekes látvány volt, na :) (Bocs a sok kérdőjelért, dilettáns villamosfil vagyok)

Daniel W. Mcload 2008.08.26. 03:00:55

A Combino villamosok képesek az Alkotás és Márvány utcai emelkedőkön közlekedni.
Én két okot hallottam amiért nem valósul meg a kör6-os:
A Főváros nem akar több Combinot venni, vagy vegyesen járatni őket a körúton, márpedig a Móricz-Moszkva szakaszra a mostani 40 Combino mellé még pontosan 10 szerelvény kellene - a 61-es augusztus 21 előtti sűrűségével és kapacitásával számolva (illetve 1-2 tartalék sem ártana).
Az összekötés a Móriczon nem tud megvalósulni, mert a hatos keresztezné a 18-41-56-os villamosok váltóját a Fehérvári út felé.

Na most: az első színtiszta politika, és szerintem simán be lehetne vállalni, hogy Tátra, netán ICS is közlekedjenek a körúton, hogy legyen kör6-os...
A másodikat pedig nem értem teljesen, hiszen most pont megépül a pálya a feléig, a Villányi és a Bartók Béla - Fehérvári vonalon.

v.l 2008.09.01. 23:07:51

én akkor felhoznám, amit korábban más is: a déli pályaudvart ki kéne paterolni kelenföldre, az így felszabaduló máv pályán pedig meghosszabbítani a piros metrót kelenföldig. ennek folyományaként jelentős mennyiségű mávos ingatlanterület válna feleslegessé (a délinél is, meg pl. a mészáros u. mellett is), ezek eladásából még talán majdnem az egészet meg is lehetne finanszírozni.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.06. 18:52:53

Nem vagyok hozzáértő :)

Határozottan támogatom a 17-es villamos visszakapcsolását a hálózatba!
A Török utcában megvan a vágány, ez jó.

Véleményem szerint összekötve a 61-essel Albertfalváig vagy akár Budafokig ki lehetne vinni, de szerintem ezt írták már.

A 47-esnek sajnos van egy esetleges sorsa: metrórahordó járattá minősülne vissza pár év múlva, tehát csak a Móriczig járna. Ha pedig rövid is, elkezdik ritkítani, majd megszüntetni, mondván marad még ott elég.
Sőt! Ha az 56-os véglegesen Budafokig járna, akkor a 47-es meg is szűne, hiszen a Fehárvári úton van villamos, meg hosszú vonal, + budai is.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.06. 18:55:29

Nem tudom, valóban lesz-e szükség a 49-esre vagy akár a 19-esre a Szent Négyes Metró átadása után, mert jó indokkal lehet akkor majd villamost megszüntetni, noha a Kiskörút síneit most cserélik.

Vagy ha már a 61-es váltója visszaépül, akkor a 47-est Budán lehet tartani és a vonalat összekötni a 61-essel, 56-ossal vagy ha a metró kiváltaná, egyszerűen a Batthyány térre irányítani.

Najó, élénk a fantáziám, de hol vessem fel, ha nem egy villamosblogban? :D
Akinek ötlete, megérzése/iformációja van ezekkel kapcsolatban, érdekelne :)

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.09.06. 18:57:36

A 17-es 19-es összekötése: nem feltétlenül szükséges.
A Fő utcában szerintem szinte mindig dugó van, éppenséggel lehet h ott is lehene a 19-est továbbvinni.

A fenti térképen nem láttam erre ötletet, úgyh inkább nem írnék hülyeséget.

Rocko- 2008.09.11. 00:09:06

v.l 2008.09.01. 23:07:51
oké. mutatnál oylan dologt, ami megközelíti a vonatok 7 perces menetidejét a Déli és Kelenföld közt?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.09.24. 14:42:40

Az a Margit hídi vágányhálózat, az most komoly?
Nem fér el két irány a Török utcán?
A hídfő alatt komolyan szükséges a vágányfonódás?

siófoki35 2008.10.04. 22:02:51

Nem lenne egyszerűbb a Frankel utcában szintben keresztezni a 4/6-ost??? És úgy tovább a Batyira?

Sinclair 2008.10.06. 15:47:44

Úgy emlékszem azt olvastam Hampage n, hogy pont azért szüntették meg a Török utcán a Villamosjáratokat, mert kikanyarodáskor akadályozták a körúti villamosforgalmat. Aztán lehet hogy a Frankel Leo utcában levő sinmaradványok kapcsán olvastam ezt, majd megnézem jól megint.
Itt szeretném viszont leszögezni, hogy amíg nem olvastam fent említett oldal tartalmát, és társoldalait, nem is tudtam, hogy tulajdonképpen én szeretem a villamosokat. Igaz ugyan, hogy régen is mindig sajnáltam régi villamos viszonylatok földi maradványait (speciel gyerekkoromban a Váci út felújítása során, a Volán pályaudvar Bulcsú utcába helyezésekor észlelt vágánymaradványok, vagy a külső Váci úton a házak melletti régi 3 vonalának maradvány sínjei, vagy ugyanott a Cérnával szembeni visszafordító, és a padok, ezekre még emlékeztem működés közben) de nem gondoltam, hogy 1-2 weboldal ennyire fel tudja bennem ébreszteni a villamosok iránti szeretetet :) Köszi

aszfinx 2009.04.12. 01:00:54

Ti már múlt nyáron jó sok mindent megbeszéltetek!
Én például sose tudtam megszokni hogy négyeshatos! De ha az egyik végén elágazik,a másik végén is elválhatnak: a 17 vonalának sínfelújítás után (már 20 évvel ezelőtt is lépésben mentek a vilik) a Margít hídról érkező 4 villamos bekanyarodna a Török utcába és egészen kimenne a Eurocenterig?

Maxentius 2009.05.20. 12:55:56

@aszfinx: erre már készítettem magamnak kb. 300 év múlva megvalósítható, abszolút sci-fi kategóriában tervet:

A: Déli pu. - Kelenföldi pu.
B: Óbuda, Vörösvári út - Budafok-Albertfalva
C: Déli pu. - Infopark
D: Budagyöngye - Infopark
E: Déli pu. (körforgalom > a "körhatos")

Természetesen a pesti szakasz mind az 5 viszonylat esetében ugyanaz lenne. :]]

DjKaller 2009.11.05. 00:09:06

@Fedor:

Ez a Műegyetem rakparti vili nagyon frankó lenne. Eltésként mindig idegesített, hogy ha észak felől jövök az ELTE-re, akkor két lehetőségem van, vagy villamosokkal (47,49,18,19,41) vagy 7-es járatcsaláddal azért fel kell mennem a körtérre, hogy ott átszálljak a 6-osra, vagy 86-ossal kell mennem a budafoki útig, ahol megint át kell szállnom a 6-osra. A néhány éve bevezetett INFOPARK busz jó lenne erre, ha úgy járna, hogy Infopark, Móricz, Gellért, Infopark, de egy villamosnak még jobban örülnék és valóban az 1-essel való összekötés is tök jó gondolat. Amúgy nem teljesen értem, hogy az 1-est miér nem hozták át. Azzal a lendülettel, ahogy megépítették a végállomást a Lágymányosi pesti hídfőjén ezt megtehették volna a budain is, és akkor rengeteg diák aki dél-pest felől jön nem kell, hogy 1 megállóra átszálljon a 103-asra.

DjKaller 2009.11.05. 00:27:31

@bandeenator:

A 47-es nem fog metrórahordó járattá válni, mivel a nénikék akik pl a Vásárcsarnokba igyekeznek nem fognak átszállni a körtéren a metróra. És persze a Deák tér - Astoria - Kálvin tér kapcsolat sem szűnhet meg. Ott ugyanis a villamosokon kívül össz-vissz a 9-es busz jár. Tehát a 47-49-re szükség van, mert elég sok ember megy változatlanul a Deákra a Körtérről.

Éppen a 4-es metró ellen ez volt az egyik nagy kifogás, hogy teljesen felesleges a Kálvin felé vinni, mikor a Móricz - Kálvin távot kb. annyi idő alatt teszi majd meg mint a villamos, ha a fel-le mozgólépcsőzést is hozzászámítjuk.

Amíg a 4-es metró utolsó szakasza a Fehérvárin futó majd talán 100 év múltán elkészülő vonal nem épül meg, addig a 47-est nem szabad piszkálni. A 4-es metró a 47-essel közlekedő albertfalviaknak és budafokiaknak nem jelent alternatívát.

ignotus87 (törölt) 2011.01.24. 22:43:32

@Fedor: Nem ért át :P :(

Normális 2011.01.25. 01:17:16

Elmebeteg ötlet!
És most már Tarlós is nyíltan fenyegetőzik, nem csak zsarol, mint Demszkij tette.
Nem véletlenül takarították el 30 éve a 18-ast a Margit körútról (serdületlenebbek kedvéért: AZ járt a Török u. felé).
Nos, egyszerűen ÚTBAN VOLT, akadályozta a 4-6 ost. Ma százszor annyira akadályozná.

Valamelyik jámbor kommentelő javasolta, hogy Bel-Budára ne engedjenek átmenő folgalmat. Csatlakozom! Tessék elhordani ehhez a Rózsadombot, és/vagy a Váhegyet. Akkor majd lehet másfelé is menni, mint a Moszkva tér - Margit krt. irány ban.
Sőt: tőlem a Mammutot is elhordhatják, mind a kettőt. Mint bel-budai megátkoztam azt is, aki kitalálta, meg azt is, aki ideengedte.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2011.04.21. 17:39:18

@Normális: "Nem véletlenül takarították el 30 éve a 18-ast a Margit körútról (serdületlenebbek kedvéért: AZ járt a Török u. felé).
Nos, egyszerűen ÚTBAN VOLT, akadályozta a 4-6 ost. Ma százszor annyira akadályozná."

Az megvan, hogy egyetlen valaki javasolja, hogy a Török utcán menjen minden, és az a II. kerület? Mintha épp ma írták volna valahol, hogy ők az ellen nem tiltakoznak, és a Főváros miért nem foglalkozik inkább azzal. Hát azért, mert akkor tényleg inkább csak rossz lenne, mint értelmes.

Pont azért kellene az a másik vágány a Margit híd alatt, mert úgy jön ki a kapacitás, ráadásul a biztonsági redundancia is csak akkor lenne meg, ha két útvonalra szét lehetne tenni az É-D forgalmat (ha beudugl az egyik, nem áll le a tömköz É és D közt, mint most, ha mondjuk beáll a Bem rakpart), ráadásul nagyobb területet is fedne le. Vagy aki a Batyi környékén van, az buszozzon/metrózzon fel a Moszkvára, mert csak onnan mehet tovább Óbudára? Hát érdekes gondolat...

Normális 2015.03.24. 21:13:41

Barátaim,
Mára beérett pár év előtti képzelgéseitek gyümölcse:
-dugó a Bem téren, és az egész Fő utcában a fonódó villamosaitok miatt
-dugó a Széll Kálmán (átmeneti komcsi nevén Moszkva) téren, hiszen átépítjük, mikor-máskor, mint amazzal egyidőben?
-és, hogy a nyomorult bel-budaiak ne mulassanak túlságosan, még a 4-6 = -2-es villamos vágányait is MOST kellett felszedni, egész az Oktogonig, Budától.
Emlékezetem szerint a dupla Ganz ICs nem verte szét a pályát 5 évenként, mint az ünnepelt szupernehéz, csökkentett alapterületű (bocs: alacsonypadlós) Combinótok...
Szóval, basszátok meg a tuudományotokat, Dávidkával is, meg nélküle is, mindannyian!

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu