Városi közlekedés (defunct)

Ez a blog a készítőinek lustasága más irányú elfoglaltsága miatt megszűntnek tekinthető, csak archív célzattal maradt itt.

 

A városi közösségi közlekedés kötöttpályás eszközei egy érdeklődő amatőr szemével. Na jó, néha nem csak a kötöttpályásak. Na jó, néha nem csak a városiak :)


 

Műsorvezető: Hamster és NZA
Közreműködik: KZsoci és Mk4047
Hangmérnök: az nem volt

Ajánlott olvasmány

Villamosok.Hu
A magyar villamosos oldal
"Elvesztett" sínek
Budapest megszüntetett villamosvonalai
Cities - mestska blogja

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

2007.12.04. 14:35 *NZA*

Magyarországtól keletre is van élet...

Rendszeresen azt szoktam mondani mindenkinek, hogy Romániába/Oroszországba/stb... azért érdemes utazni, hogy lássuk, van rosszabb is Magyarországnál. És ez nem mindig amiatt van, mert ott szegényebbek a városok, kevesebb a pénz. Lássuk pl. ezt a cikket:

Drágábban adják a villamosokat

"Nagyvárad Helyi Tanácsa jóváhagyta, hogy a Siemens cég által ajánlott 10 vadonatúj villamos szerelvényért 28.794.745 Eurót fizessenek az eredetileg jóváhagyott 22 millió helyett."

Tehát kocsinként 2,8 M Euró, azaz kb. 728 M Ft-nak megfelelő összeget kívánnak a Siemensnek kifizetni - ami azonban felettébb furcsa. Először is - ha jól tudom - Romániában 30 m-nél hosszabb villamost nem engedélyeznek, és mivel Nagyváradon is a leghosszabb villamos szerelvény a pótkocsis Tátra, nem igazán lenne értelme nekik hosszabbat vásárolni. Azonban így a 2,8 M Euró rettenetesen soknak tűnik egy max. 30 m-es kocsiért. Nem is lehet ennél hosszabb, mert más román források szerint 170 főben maximálták a befogadóképességet (ennyi ember simán befér egy 27 méteres kocsiba). Ez nagyon úgy tűnik, hogy egy fél Budapesti Combino Supra lesz, amely ugyan eddig csak tervezőasztalon létezett...

De az áron nem tudok átlépni - ugyanis ez azt jelenti, hogy ennek a villamosnak a méterára 106 E Euró/méter lenne. Ez rekord, hagyományos villamossal eddig még nem lépték át a 100 E Eurós határt (Innsbruck vett 83 E Euró/méterért, Augsburg pedig 90 E Euró/méterért Flexity Outlookot) . (A Budapesti Combino méterára kifejezetten alacsony volt, 64 E Euró/méter.)

Az persze nem lehetetlen, hogy ebbe még kocsiszínfelújítás is beletartozik. Sőt talán vágányépítés is. Hiszen az utolsó kérdés vele kapcsolatban: el fog menni ez ilyen vágányokon?

2 komment

Címkék: románia combino siemens villamos


A bejegyzés trackback címe:

https://varoskoz.blog.hu/api/trackback/id/tr26252147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gexxx 2007.12.05. 23:57:25

Én sok mindent el tudok képzelni... Felvesznek egy rakás hitelt, hogy megmutassák, hogy ők is tudnak új villamost lenni...

De lehet, hogy passzív vagyok??? Vagy túl sokat olvasok/hallok a mi drága 4es metrónkról???

jazzcool 2007.12.07. 13:03:06

engem inkább az aggaszt, h a tenderre előbb első körben senki nem adott be ajánlatot, majd a második körre isl csak egy jelentkező volt. ezek után félő, hogy a vidéki városok által kiírandó tender is érdektelenségbe fullad, illetve egy jelentkező verseny nélkül nagyon drágán kínálja majd a villamosokat(?)
süti beállítások módosítása